Diamond in your heart

英語勉強用ブログ。今まではスポーツ界であなたのもっている様々なダイアモンドを磨く仕事をしていました。アスレティックトレーナー・ストレングス&コンディショニング・治療・ゲーム分析・チームのマネージメント・コーチング少しとスポーツメンタルについても少し。あとは自分の興味のゆくままに。あなたからの苦言を正座して待ってます。

2021.2.22 2nd shot

どうも。

 

2発目の今日は新しい職場の面接に行って来ました。

面接先はラグビーの競技運営団体。

なぜここで働きたいかというような志望動機は一応考えていったが、面接というよりはざっくばらんに話しながら今までのこと、これからのこと、組織のことなどを話していくスタイルだった。

 

自分はラグビーが好きだし、現場に立つためにいろんな資格取ったりしたので、今までみたいに現場で働くことも魅力的ではあったけど、広いエリアを長期的な視点で携われることや、なにせいろんなカテゴリーのラグビーにずっと携われることは自分にとっては幸せなことだしその中でいろんな仕事の経験を生かして組織に貢献していけると思ったので志望した。

 

面接の終わりからはこれからの話になって、ほぼ内々では決まっていたようなので来週から行くことになった。サラリーマン時代も含めてデスクワーク中心は初めてなので未知数だけど、持ち前のハードワークとユーティリティーでなんとかできれば。

 

ラグビーに携わるすべての人たちを幸せにする」

 

それでは今日もこの辺で。

 

Hi

Today write 2nd blog.I went to new job interview.

I was thinking why I wanna work to here.

Rather than interview,it was a style of talking about the past and future and the organation etc.While talking looselly.

I like rugby,I was got any license for be rugby staff but it was attractive to work in the field like before and Being involv wide area to long term.

keep involv various rugby is very happy things myself.

I wanna contribute to the organazation my various work experiences.

From end of interview is future story,it seems decided almost secretly I go to next week.

It's my 1st time focus Deskwork include when I was salaryman so It's unknown,but if I can manage own "Hard work,Utilities"

I gonna be happy for involv rugby peoples.

It's done today.